MiniMail: Sarah Hagens, PR Princess

minimail - Geplaatst op 9 maart 2011

Andy Warhol zei ooit: ‘beroemd word je nooit in je eentje. Dat doe je samen met Sarah’. Van Clarence Seedorf tot een merk als Jameson: ze werken allemaal met Sarah Hagens. Mocht je denken dat je in deze MiniMail ontdekt wat haar geheim is, vergeet het maar. This is PR baby. Gelukkig is ze niet te beroerd een FAIL met je te delen. Wat een heerlijke vrouw toch, die Sarah.

Als je klanten vraagt waarom ze graag met jou werken, wat krijg je dan te horen?
“Omdat ik the Wolf ben, ik fix dingen.”

Pr is een rare business: een deel netwerken, strategie en geluk. Vergeet ik nog iets?
“Gunnen. Mensen moeten je de aandacht en het succes gunnen. Als er breed budget is, dan merken de partijen waar ik mee werk dat ook. Logisch. En kennis van zaken. De technische mogelijkheden om informatie te verspreiden zijn geavanceerd en ik vind dat je daarvan op de hoogte moet zijn.”

Je bent verantwoordelijk voor de pr van merken als Appelsap en Jameson maar ook projecten als Wetransfer. Verschilt je rol per klant? Of benader je elke opdracht op dezelfde manier?
“Ja. Een opdrachtgever als WeTransfer vraagt vanzelfsprekend een andere aanpak dan Appelsap. Maar het startpunt is wel altijd hetzelfde. Het is heel simpel: je moet jezelf als klant twee vragen stellen. Wat is de impact van een campagne of product? En: lokt het een reactie uit die ik kan en wil communiceren? Vanuit daar kom je altijd weer ergens anders terecht.”

Wat is het meest interessante gedeelte van jouw werk?
“Het klinkt als een cliché maar de afwisseling van mijn werk vind ik erg leuk. Omdat ik werk met uiteenlopende klanten (van een merk als Jameson Whiskey tot Clarence Seedorf) werk ik ook met totaal verschillende mensen en kom ik in veel verschillende werelden. Hartstikke leuk.”

Geen succes zonder flops: wat is jouw horrorproject?
“Ik heb ooit de PR gedaan rondom een campagne van het Ministerie van Justitie, “Wat voor kuddedier ben jij?” Een hele kostbare campagne, die de plank volledig missloeg bij de doelgroep. Baalde ik erg van, want ik wist vantevoren dat het niet zou werken. Weggegooid geld. En laatst werd ik benaderd om de PR voor een grote afslankketen te doen. Ieder z’n eigen interesse, maar ik kon me niet vinden in het product. Ik ben Surinaams, snap je?”

Als je werkt voor sporters als Clarence Seedorf en Marleen Veldhuis wordt het opeens heel persoonlijk. Is dat niet raar?
“Nee dat is juist erg tof. Juist omdat het zo persoonlijk is. Daarnaast zijn het beiden hele sympathieke mensen, tegen wie ik heel eerlijk ben. Daarom weten ze precies wat ze aan me hebben en dat is voor wat ik doe heel erg belangrijk. En andersom ook. Je moet elkaar vertrouwen, anders werkt het niet.”

Wat doen traditionele pr-bureau’s niet goed in jouw ogen?
“Ik vind dat ze het juist hartstikke leuk doen. BLIJFT U vooral doorgaan met waar u mee bezig bent. Gewoon precies zo doorgaan. Dan doe ik dat ook.”

Haha! Wie wordt de nieuwe Sarah Hagens? Is er pr-talent dat toffe dingen laat zien?
“Ik heb onlangs Anne Heijs aangenomen. Ik werkte al eerder met haar samen voor Appelsap en ze is een superkanjer. En ik ga Sterre Jongerius, nu werkzaam bij Gummo, ook ooit een baan aanbieden. Met haar heb ik de John Altman Cookies-campagne gedaan en dat was een cadeautje. Het zijn echte, intelligente en nieuwsgierige Aagjes. Daarnaast hebben ze een bijzonder goed gevoel voor humor en dat is onontbeerlijk om de nieuwe Sarah Hagens te worden.”

Tweet Dit Knal op Facebook

Comments

  1. 1

    Leuk interview wel.

  2. 2

    Heldin!

  3. 3

    tsopperrrr!

  4. 4

    Oeh die ‘s’ ertussen is ook heel goed. Ik deed het altijd zo: toppher

  5. 5

    Ik vind topfer veel beter.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


MyMonobrow.nl MyMonobrow.nl